Premiérou projektu Dušana Davida Pařízka s názvem Goebbels/Baarová zahájilo v pátek svou osmou sezonu Pražské komorní divadlo na jevišti Divadla Komedie. Sezona, kterou soubor chce věnovat zlomovým historickým okamžikům dvacátého století, přičemž zvláštní těžiště vytvářejí meziválečná éra, rok 1989 a kulturní střety současnosti, dostala podtitul Staří hrdinové, nové světy - noví hrdinové, staré světy. Zda ale dojde k realizaci připraveného programu, ukáže čas. Divadlu totiž 31. prosince končí čtyřletý grant na provoz.

Představení Goebbels/Baarová je postaveno na hereckých výkonech Martina Pechláta a Gabriely Míčové. Základ první části vytvořil německý režisér Oliver Reese svou hrou nazvanou Goebbels. Samomluva, kterou v roce 2005 inscenoval v divadle Deutsches Theater v Berlíně. Napsal ji podle deníků, projevů i psaných textů tohoto ministra propagandy třetí říše. Odráží se v ní sled situací, emocionálních zvratů, politických machinací a válečných konfliktů od Goebbelsova mládí až po jeho sebevraždu. O jeho grafomanství svědčí, že během 21 let napsal 56 tisíc stran.

Druhá část představení je pokusem o poslední "výpověď" Lídy Baarové, v níž Pařízek jako autor, režisér i scénograf pražské inscenace velmi volně zpracoval motivy knihy Útěky - Život české herečky, jak je podle jejího vyprávění zapsal Josef Škvorecký. Baarová svými slovy vše, co Goebbels během první části představení jako téma nastolí, uvádí na "pravou" míru. "Ten příběh vlastně vypráví znovu ze svého pohledu," vysvětlil Pařízek.

Inscenaci lze nazvat intimní variací na téma "mezinárodních vztahů". Projevy, úvahy a deníkové zápisy Josepha Goebbelse odhalují povahu moderního manažera moci a tvůrce propagandistických strategií, které dodnes formují náplň práce úspěšných PR agentur. Vzestup i pád "pána myšlenek třetí říše" a jeho vliv na nejintimnější mezilidské sféry se v tomto projektu odráží v jeho vztahu s českou hvězdou nacistického filmového průmyslu Lídou Baarovou, pro kterou se stala tato známost osudovou.